Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a řešení dopravy ve městě Námestovo
Dendisová, Terézia ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zameriava na analýzu a riešenie vybraných dopravných módov mesta Námestovo v Žilinskom kraji. Práca obsahuje analýzu dopravných módov, najmä cestnú dopravu, parkovanie, cyklistickú a pešiu dopravu a navrhuje ich optimalizáciu pre zvýšenie bezpečnosti, plynulosti alebo komfortu pre obyvateľov mesta. V prvej časti je popísaný stávajúci stav cestnej, statickej, cyklistickej železničnej a verejnej hromadnej dopravy. V druhej časti sa zameriava na cestnú dopravu, zhodnotenú z hľadiska bezpečnosti premávky a dodržiavanie legislatívnych požiadaviek s uvedením návrhu riešenia. Ďalej je riešená statická doprava, kde bolo mesto rozdelené do funkčných zón podľa využitia a vo vybraných lokalitách boli vyhľadané nedostatky s uvedením návrhu riešenia. V poslednej časti diplomovej práce je riešená pešia a cyklistická doprava, popísané nedostatky a možnosti riešenia.
Návrhové prvky turbo-okružních křižovatek
Smělý, Martin ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce popisuje novou metodu pro konstrukci turbo-okružních křižovatek aplikovatelnou v České republice. Inovativní je zejména přístup ke konstrukci jízdních pruhů a to zejména ve vztahu ke směrodatným vozidlům a rozšíření jízdních pruhů v závislosti na jejich rozměrech. Inovativní je i přistup k dopravnímu značení, kdy řeší sice detaily stávajících dopravních značek, ale tyto detaily jsou důležité pro chápání řidičů při průjezdu turbo-okružní křižovatkou. Disertační práce tedy vyplňuje legislativní, ale i technickou mezeru v konstrukci turbo-okružních křižovatek a věřím, že bude přínosem zejména pro projektanty těchto křižovatek.
Analýza a řešení dopravy ve městě Znojmo
Kovaříková, Ilona ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní situaci v okresním městě Znojmo v Jihomoravském kraji. Práce řeší jednotlivé dopravní módy zejména silniční dopravu a cyklistickou dopravu, ale také dopravu statickou (dopravu v klidu), kdy je řešeno parkování a návrh optimalizace. V diplomové práci je také okrajově řešena železniční a autobusová veřejná doprava. První část práce je věnována stávajícímu stavu jednotlivých módů dopravy v celém katastru města Znojma, ale protože do katastrálního území Znojma spadá doprava i v extravilánu, je práce převážně zaměřena na dopravu v intravilánu. Je analyzováno dopravní zatížení dle Celostátního sčítání dopravy ŘSD a stupeň automobilizace z databází registru silničních vozidel Ministerstva dopravy. V druhé části práce řeší vybraná problematická místa ve Znojmě, návrh opatření pro zlepšení komfortu a bezpečnosti účastníků provozu. Dále je řešeno parkování, kdy bylo město rozděleno do oblastí dle funkčního využití a byly vyhledány nedostatky a následně navrženo optimální řešení.
Řešení křižovatky 1. máje a Palackého v Moravských Budějovicích
Soukup, Tomáš ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením křižovatky 1. Máje a Palackého v Moravských Budějovicích. Součástí práce je provedení bezpečnostní inspekce, výpočet kapacity neřízené křižovatky, dopravní průzkum. Poznatky jsou aplikovány na možná řešení křižovatky 1. Máje a Palackého v Moravských Budějovicích.
Řešení dopravních problémů ve městě Hranice
Hloušková, Milada ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu dopravní situace na území města Hranice. Práce vychází ze zjištěných informací o stupni automobilizace, míry nehodovosti a vlastních průzkumů a měření. Na základě zjištěných dat byly určené 3 problémové lokality, které byly podrobeny bezpečnostní inspekci. Byla zjištěna možná rizika, která mohou vést ke vzniku dopravních nehod. Pro každé riziko bylo navrženo opatření, které povede ke zvýšení bezpečnosti na pozemní komunikaci nebo k úplnému odstranění rizika.
Asistenční systémy v automobilech a jejich hodnocení podle směrnic Euro NCAP
Szabó, Ákos ; Zubík, Martin (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce bol vytvoriť prehlad o súčasných asistenčných systémov automobilov a preukázať ich vplyv na bezpečnosť cestnej premávky. V prvej časti boli systémy kategorizované podľa ich charakteristiky a funkčnosti. Ďalej bol vytvorený prieskum o vývoji nehodovosti a boli demonštrované najčastejšie príčiny dopravných nehôd. V druhej části bol rozobraný princíp fungovania brzdových asistenčných systémov a systém automatického núdzového brzdenia. V poslednej časti tejto práci boli predovšetkým vysvetlené hodnotenia podľa smerníc Euro NCAP, kde pozornosť sa zameriavala na hodnotenie skúšok súčasných asistenčných systémov.
Křižovatka II/448 a II/449 u Drahanovic
Stejskal, Filip ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá úpravou křižovatky silnic II/448 a II/449 v Drahanovicích. Jedná se o neřízenou, průsečnou křižovatku, kde není dodržena psychologická jistota řidiče. Cílem bakalářské práce je zvýšení bezpečnosti provozu na křižovatce. Z tohoto důvodu je navržena úprava na křižovatku okružní. Práce obsahuje také úpravu komunikace pro pěší.
Optimalizace kategorií silnic první třídy
Kosňovský, Michal ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Kocourek,, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato disertační práce řeší možnosti využití silnic v uspořádání 2 + 1 v České republice. Vzhledem k tomu, že v České republice neexistuje žádný takový úsek, bylo nutné najít úseky s obdobnými parametry, vyhodnotit nehodovost a změřit na nich úsekové rychlosti. Nehodovost byla ověřena na 72 úsecích s obdobnými parametry a na jejím základě stanovena optimální délka dílčích úseků s parametry silnice v uspořádání 2 + 1. Pro vyhodnocení úsekových rychlostí bylo využito softwarové analýzy obrazu a rozpoznávání registračních značek. Na osmi vybraných úsecích s parametry silnice v uspořádání 2 + 1 poté proběhlo měření úsekových rychlostí, které prokázaly zlepšení dojezdových časů osobních vozidel. Na závěr byly provedeny dopravní modely pomocí mikrosimulace. Silnice v uspořádání 2+1 jsou vhodným řešením pro zvýšení cestovní rychlosti na úsecích, kde by budování čtyřproudé komunikace nebylo z ekonomického hlediska efektivní.
Způsoby vyhodnocování nehodovosti a jejich optimalizace
Soukupová, Tereza ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním způsobů vyhodnocování nehodovosti a jejich optimalizací v České republice a v dalších zvolených státech. Práce vychází z metodik jednotlivých států, které byly zkoumány a poté spolu porovnávány a hodnoceny z hlediska praktického použití. Načerpané teoretické znalosti byly aplikovány na praktické příklady ve formě zvolených mezikřižovatkových úseků a křižovatek. Každá řešená oblast byla zhodnocena a porovnána z hlediska nehodovosti.
Koncepce dopravy v obci Újezd u Brna
Rybárová, Martina ; Hloušková, Milada (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh koncepce dopravy v obci Újezd u Brna. Hlavním úkolem mé diplomové práce je analýza stávajícího stavu statické dopravy a veřejné hromadní dopravy na území obce. Dalším z úkolů je analýza nehodovosti a rizikových míst na území obce s cílem zvýšit bezpečnost pro všechny účastníky silničního provozu. Neméně důležitou součástí diplomové práce je měření dopravně-inženýrských dat včetně směrového průzkumu. Pro průzkum a vyhodnocení dat byly vyselektovány čtyři lokality.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.